!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 29 maj 2015

Misstaget av Lee Child


Jack Reacher råkar av en händelse bli inblandad i en kidnappningshistoria. Han åtar sig att hjälpa till och trasslar in sig i sällskap med legoknektar och andra märkliga figurer.

När det gäller ljudböcker är urvalet inte lika omfattande som vid vanliga böcker. Ibland får jag ta det som erbjuds och jag minns inte hur jag fick tag i Misstaget av Lee Child. Jag minns inte heller hur jag tänkte den där dagen då jag uppenbarligen såg boken som "läsvärd".

När jag började lyssna på den hade jag ingen aning om vad den handlade om. Tidigt tänkte jag att det här inte var något för mig men jag ville ändå ge den en chans. Efter ett tag tänkte jag att det kunde vara skönt att vila öronen mot något meningslöst. Men när det dessutom inte händer så mycket och boken i mångt och mycket blir fånig orkar jag inte med den mer. Bara det att huvudpersonen vet exakt vad klockan är på ren känsla är så löjligt och fånigt att jag undrar hur författaren har tänkt. Varför är det ens en egenskap som känns viktig att förmedla? Om och om igen...

Detta var min sista Lee Child. Undrar om jag inte har skrivit exakt så vid något tidigare tillfälle?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar