!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 6 november 2018

De 7 dödssynderna noveller


Boken samlar de bästa bidragen i en novelltävling om de 7 dödssynderna i modern tappning. Kul med både format och ämne. En tids förströelse som påminner om att en bra historia inte behöver vara lång för att vara bra.

Två av novellerna fastnade lite extra. Lättja och vrede. Lättjan eftersom den känns så enormt aktuell i största allmänhet i vårt samhälle idag. Vrede för att jag ur ett personligt plan vet hur fel den är men ändå alldeles för ofta inte lyckas stå emot den. Hur jag någonstans mitt i ilskan vet att jag borde lugna mig men där behovet att få explodera är för stort.

Bra läsning som dessutom gav en del självreflektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar