!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 2 december 2019

Stormens krigare av Bernard Cornwell

Stormens krigare (pocket)

I Stormens krigare, som är den nionde boken i serien och Uthred, är det inte så mycket nytt under solen. 

Uthred krigar mot vikingarna för att en dag kunna ena britterna under ett England. Han hånar kristendomen friskt och läsningen passar mig utmärkt här och nu.

Lite action och underhållning. Härlig humor och avslappning. Gott att få bli underhållen samtidigt som jag inser att jag lika gärna hade kunnat lägga undan boken just för att den inte tillför så mycket. På vilket sätt skiljer den sig från de andra böckerna i serien? Inte mycket. Jag hade nog lika gärna kunnat läsa om någon av de tidigare böckerna men samtidigt vill jag ju framåt. När kommer England att bildas? Och hur blir det med Uthreds rättmätiga arv? Kommer han att få det tillslut och hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar