!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 13 december 2019

Jorden runt på 1000 dagar av Fredrika Ek

Jorden runt på 1000 dagar (inbunden)

Jag verkligen älskar den här typen av böcker. 

Äventyret. Prestationen. Rädslan och fördomarna. Modet. All värme, gästfrihet och kärlek.

Fredrika Ek berättar i den här boken om sitt äventyr när hon cyklar jorden runt. Om allt hon får uppleva och de situationer och människor hon stöter på. 

Jag blir djupt fascinera och imponerad och lockas till egna äventyr om än i mycket blygsammare skala. Förutom det ovan nämnda är jag nyfiken på vad det gör med en själv att tillbringa så mycket tid ensam. Vad gör det med det egna sinnet? Hur påverkar det mig som person?

Boken med dess härliga bilder måste läsas och är på alla sätt fantastiskt bra men jag saknar en sak. Jag vill ha mer detaljer om det praktiska i äventyret. Hur gjorde hon med packning och mat? Exakt vad hade hon med sig? Vad var hon tvungen att byta ut? Hur löste hon blöt packning mm?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar