!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 16 december 2019

Längtan efter morgondagen

Vad har varit bra idag? Vad ser jag fram emot imorgon?

Dessa två frågeställningar är något jag alltid försöker ha i huvudet. Överhuvudtaget har jag i hela mitt liv varit duktig på att fokusera på det som är och har varit bra.

Vår inre röst är den vi hör mest och därför är det oerhört viktigt att den är positiv. Konsten att vara positiv tror jag är att glädjas åt de där små sakerna i vardagen. Att glädjas åt en kommande semesterresa eller något annat stort är relativt självklart men de där stora händelserna inträffar ju inte så ofta. Därför måste fokus ligga på det enkla och vardagliga.

Jag har så många vardagsrutiner jag är nöjd med och som jag verkligen gläds åt. Ibland känner jag att det blir lite komiskt när jag på kvällen känner en längtan och glädje inför vissa av de rent av banala saker som morgondagen för med sig.

Saker jag kan se fram emot:
- Morgonmeditationen
- Morgonkaffet
- Matlagning
- Måltider
- Träning
- Mötet med vissa personer.
- Vädret
- Läsning
- Att skriva
- Lektioner
- Att titta på mina pojkars aktiviteter.
- Min lediga tisdag.
- Städa och pilla hemma ifred.
- Sällskapsspel
- Lyssna på podd.

Listan kan med all säkerhet göras längre men kärnan är ändå densamma. Gläds åt det enkla och vardagliga. Uppskatta dem och du får mängder med saker att vara glad över. Varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar