!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 22 oktober 2014

Svarta Madonnan


Jag hittade den här novellsamlingen på jobbet för en tid sedan och blev lite nyfiken. De flesta av de få novellsamlingar jag hittills har stött på har varit bra och därför hade jag lite förhoppningar. Ännu intressantare blev det när jag såg att novellerna var författade av kändisar som exempelvis Virginia Wolf, Ernest Hemingway, Doris Lessing och Alexander Solsjenitsyn.

Tidigt kände jag att jag saknade ett gemensamt tema för samlingen. Det finns verkligen ingenting i innehållet som förenar. Och ja, en del av dem är bra, en del är mindre bra och en del minns jag knappt. Tillslut funderar jag på om det är någon idé att fortsätta och kommer fram till att jag egentligen inte får ut någonting av läsningen. Således var det bara att packa ihop och leta efter nya världar och äventyr någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar