!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 3 februari 2017

Våghalsiga planer av Jeffrey Archer


Berättelsen om familjen Clifton fortsätter. Harry är här förpassad till en biroll och istället är det hans fru Emma och barnen som är i fokus. Rederiet ska bygga ett enormt kryssningsfartyg och familjens fiender är genast på plats för att sätta käppar i hjulet på dem.

Återigen går det inte att tycka annat än att Archer kan sin sak. Med och motgångar förenas skickligt med förmågan att locka fram glädje och avsky hos läsaren. Som en trogen Archeranhängare vet jag vad jag får och kan därför inte gärna tycka annat än att det är bra. Samtidigt går det inte att komma ifrån att det igenkännande konceptet faktiskt blir som en bekant gammal såpa.

Trevlig underhållning för stunden men inte så mycket mer. Sen måste jag naturligtvis kommentera slutet. En tydligare cliffhanger går nog inte att skapa...

Och apropå cliffhangers och pågående bokserier börjar jag känna att jag inte har koll på dem alla. Det känns som om jag håller på med så många att jag är rädd att jag har glömt av att fullfölja en och annan.

Borde kanske se över det där och skriva en lista..... Tycker att det blir svårare och svårare att hålla koll eftersom det hela tiden kommer så mycket nya härliga böcker att hålla reda på.

Mm..., vissa problem är bättre än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar