!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 20 februari 2017

Kärlek i kolerans tid av Gabriel Garcia Marquez


Först om en papegoja. Därefter om en läkare och sedan om en kvinnas uppvaktning. Krydda till det med lite kolera så har du en succé.

Njae. Inte riktigt. Jag har svårt med boken från första sidan. Det går trögt och känns händelselöst. När den unga kvinnans beteende dessutom ligger på en barnslig obegriplig nivå avtar min motivation ytterligare. Halvvägs in i boken ger jag upp.

Till bokens försvar bör nämnas att jag under veckan i Sälen med träning, utförsåkning och frisk luft inte hade den piggaste kupan på kvällen. Likväl gick det inte och jag tror faktiskt inte att det hade gjort någon skillnad vid en piggare status.

Ett gått försök men den här boken ligger ovanför min nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar