!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 22 september 2015

Sju kungars död av Bernard Cornwell


Berättelsen om Uthred och Englands bildande fortsätter. Kung Alfred är döende och Uthred förväntar sig att danerna ska slå till. Han får förutom danerna även slåss mot kyrkans inflytande och makthungriga saxare.

När jag började läsa den här sjätte boken kände jag givetvis igen mig. Humorn och råheten var densamma och snart började jag fundera på om det inte är dags att sätta punkt. Det finns ingen anledning att läsa samma bok om och om igen. Men den är underhållande och efter att tag upplevde jag nyheter i allt det bekanta...

Sju kungars död är för mig inte någon avslutning i serien om Uthred. Den skickar mig istället vidare till Den hedniske krigare. Inte med en gång, men snart nog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar