!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 3 december 2014

Revolt av Robyn Young


Andra boken på kort tid som jag lägger ifrån mig. Känns inte helt bra. Det är även andra boken av Robyn Young som jag inte tycker om. Känns inte heller bra med tanke på att hon skriver historiska romaner. Nåja! Man kan inte få allt och ska jag vara riktigt ärlig så är det förmodligen inte hennes fel helt och hållet heller. Jag har nog varit lite ofokuserad och disträ och inte lyssnat allt för uppmärksamt.

Visserligen gör alla namn i boken mig fullständigt förvirrad. Vem är vem? Har man inte det klart för sig försvinner tråden i boken och därmed intresset. När jag plötsligt dessutom inser att det är ett regelrätt slag i boken som jag inte har en aning om hur vi kom dit eller varför det äger rum, ja då är det inte så mycket att fundera på....

Kombinationen av ett författarskap som inte riktigt går hem hos mig och det ovan nämnda gör att det bara är att blicka vidare på nästa erövring.

Synd! För jag var nyfiken på hur Robert Bruce och filmen Bravehearts hjälte William Wallace skulle beskrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar