!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


söndag 14 december 2014

5000 kilometer!

Julen 2011 fick min fru en iphone och därmed även runkeeper. Jag använde den under 2012 för att mäta mina rundor och framförallt för att i efterhand kunna se var i skogen jag hade varit. Tyvärr var   apparaten inte min så användandet blev väldigt sporadiskt. Men räkningen hade börjat...

Julen 2012 fick jag mig en egen apparat och sedan dess har det tickat på och istället för det sporadiska har varje aktivitet registrerats. Cykling, löpning, paddling och simning. Kilometer efter kilometer har lagts till och totalen har sakta men säkert ökat.

Idag spräckte jag 5000 kilometer! Och jag tycker det är så himla häftigt. Jag har roat mig med att kolla vart i världen detta har fört mig. Fågelvägen är det ca 5000 kilometer från Göteborg till Khartoum i Sudan. Som sagt, häftigt!

Begav mig iväg för en långtur i morse och visste att jag hade 23 kilometer kvar till min lilla magiska gräns. Jag hade givetvis en tanke om att komma upp i dessa 23 men var inte helt säker på om det skulle bli såpass långt. När jag kom hem såg jag att jag hade avverkat 22,5 kilometer. Oacceptabelt! Det var bara att studsa vidare ett varv runt grannskapet, det var ju trots allt bara 500 meter kvar:)

Tänkte göra en träningssammanställning vid årets slut. Jag tror att det kan bli kul att jämföra 2014 med kommande år. Mycket för att jag aldrig tidigare har avverkat så många kilometer som i år. Men även för att det med största sannolikhet kommer öka ytterligare under 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar