!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


torsdag 5 maj 2011

Eller inte!

På väg hem från jobbet, jag hade väl cyklat ungefär halva sträckan, insåg jag att jag inte hade lyssnat på min bok överhuvudtaget. Istället funderade jag på vitsen med att läsa/lyssna på en bok. Vad är meningen med att kämpa sig igenom en bok jag har valt av egen fri vilja?
Jag kunde inte komma på något vettigt svar så jag valde helt enkelt att stänga av Idioten av Dostojevkij. Ibland får man inse sina egna begränsningar även om det alltid känns lite bittert att inte fullfölja en bok. Brott och straff ska visst vara en höjdare, jag får försöka mig på den någon gång i framtiden istället. Hoppas du förlåter mig D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar