!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 4 maj 2011

Det går trögt nu...

Det var länge sedan, framförallt läsningen, gick så trögt som den gör nu. Orsakerna är två. Först och främst är boken "Pacific" ingen egentlig roman utan mer av en faktabok. En intressant sådan men den har inte fångat mig på det sättet att jag längtar efter att slå upp den. Samtidigt har den fått sämsta tänkbara tajming i och med att det är mycket fotboll just nu. Sådan jag själv är inblandad i och CL på tv. Barcelona är konst och jag bara måste få uppleva dem på Camp Nou en vacker dag.

En hel del ljudbok har det istället blivit de senaste veckorna. Jag försöker med både löpning och cykling göra mig förberedd inför mitt första Göteborgsvarv. Därför har det blivit mycket av "Idioten - Dostojevskij" den senaste tiden. Jag har länge tänkt kultivera mig med någon av ryssarna och nu har det blivit av. Jag är extremt splittrad med vad jag tycker om boken. Det är lite småkul att läsa den eftersom den är skriven på ett så annorlunda sätt än vad jag är van vid och, vilket man genast märker, för en helt annan tid. Jag kan inte säga att jag rekomenderar den (det är en hellsickes massa tjaffs och handling står i princip stilla) men igenom den ska jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar