!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 4 februari 2020

Selfies av Jussi Adler-Olsen

Selfies (pocket)

Ett äldre mord sammankopplas med ett nytt samtidigt som Rose är på väg mot en mental härdsmälta i den här sjunde boken om avdelning Q inom Köpenhamnspolisen.

Jag tycker verkligen om den här bokserien. Humorn är underbar, mystiken kring Assad kryddar till nyfikenheten och det är inga bekymmer att snabbt vända blad. Men tyvärr tycker jag inte att den här boken håller lika hög nivå som de andra. Där finns visserligen en koppling till andra världskriget vilket alltid är bra men brottslingarnas karaktärer är direkt ointressanta. Unga kvinnor utan djup som bara är ute efter att lura välfärdssystemet samtidigt som de vill leva la dolce vita. Det ger mig inte mycket de gångerna bokens fokus ligger på dessa kvinnor. Istället blir det en väntan och förhoppning om att handlingen ska hoppa vidare till Carl och de andra i avdelning Q.

Enligt mig den sämsta boken hittills i den här bokserien. Det gör den inte dålig men hade hoppats på mer.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag har tittat lite på din blogg och jag såg att du skriver bokrecensioner.

    Vi håller på att bygga en tjänst där man ska kunna se all information om en bok, läsa recensioner och kunna hitta det bästa stället att köpa boken på - vi visar också var man kan köpa boken begagnad och om den finns som E-bok så att man kan spara på miljön.

    Vi skulle tycka att det var jättekul om du ville länka från dina recensioner till oss. Om du länkar till en bok på vår sida så länkar vi tillbaka från boken till din recension.

    Här kan du se hur boken "Selfies" ser ut på vår sida:
    https://www.omnible.se/10123697834215309858

    Även om du inte är intresserad så vore det kul att höra vad du tycker om vår tjänst.

    Du kan maila mig på josef@omnible.se så kan jag berätta mer.

    Vänliga hälsningar,
    Josef Cullhed

    SvaraRadera