!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


söndag 16 februari 2020

Saker min som behöver veta om världen av Fredrik Backman

Saker min son behöver veta om världen (pocket)

Igenkänningsfaktorn är väldigt hög i Fredrik Backmans "Saker min son behöver veta om världen". Skratten blir många och jag förundras över hur skicklig han är på att fånga hela känsloregistret även om det den här gången mest handlar om värme och humor. 

Jag tänker att du framförallt behöver vara förälder (eventuellt i första hand vara pappa) för att få ut maximalt av den här boken. Sträckläs inte eftersom förväntningen att hela tiden få skratta kan leda till inflation. Ett kapitel i taget och njut av hur en annan förälder sätter ord på massor av de mycket märkliga och absurda situationer som uppstår när man har barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar