!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 29 oktober 2021

Att bygga ett lag av Janne Andersson

 


Jag är svag för Janne Andersson. Gillar honom skarpt eftersom han i mina ögon står för så många värdefulla egenskaper man bör ha både som människa och ledare. Den gamla skolan med ärlighet och tydlighet, solidaritet och tydliga kravbilder. 

Boken är bra på alla sätt och har man följt Janne Andersson blir man inte överraskad. Extra intressant att få ta del av hans tankar för mig som både är lärare och tränare och jag vill nog påstå att jag känner igen mig i mycket av hur han resonerar om hur man tar hand om grupper och individer. Det är alltid svårt att analysera sig själv men genom den här boken får jag en hel del att reflektera över vad gäller mitt egna ledarskap. Nyttigt och roligt och lite ärofyllt att känna igen mina egna tankar i mycket av det som Janne skriver. 

Varje gång det kommer någon liten anekdot lyfter boken. Hade gärna fått vara mer av den varan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar