!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 31 mars 2021

Att skriva av Stephen King

Lite självbiografi och en hel del tips om skrivande.

Jag har inga författarambitioner men tycker om att skriva och har ju gjort det i ett antal år nu. Skrivtipsen är intressanta men inget jag direkt lusläste. Jag fångades mer av den självbiografiska delen i boken och de delar när King kommenterar de böcker han skrivit som jag faktiskt läst. Lite synd att jag inte läst fler av honom samtidigt som jag mycket väl vet varför jag inte har gjort det. Jag tycker verkligen om de av Kings böcker som inte är en massa skräck och "splatter" men de är ju tyvärr i minoritet.

Klart läsvärd bok och vem vet. Kanske att jag en dag återkommer till den. Två av de viktigaste tipsen han ger är att läsa mycket och att skriva mycket. Något jag ju faktiskt ägnar mig åt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar