!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 7 januari 2020

Kalla bad av Linda Ahlgren och Linda Vagnelind

Kalla bad (inbunden)

Varför kalla bad och hur går du tillväga? Men även en liten vurm för naturen och närvaron här och nu. 

"Kalla bad" inspirerar verkligen och jag blir mer och mer motiverad under läsningen. Men faktum kvarstår att det är bra mycket härligare att läsa om kalla bad och kalldusch än att utsätta sig för det. Jag har under ett par års tid haft detta i åtanke men lyckas inte riktigt förmå mig själv att ta steget fullt ut. 

Kallbad i badkaret efter en längre löprunda är något jag faktiskt ha lyckats hålla mig till eftersom jag så tydligt känner effekt. Men det där med att duscha kallt går inget vidare. Jag försöker lite då och då men lyckas inte hålla i och få det till rutin.

Förhoppningsvis kommer den här boken att hjälpa mig att löpa linan ut. För jag är helt övertygad om de goda hälsoeffekterna som finns med kylan. 

Fantastiska bilder även om de efter ett tag känns mycket samma samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar