!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


lördag 23 mars 2019

Dansar med vargar av Michael Blake


Soldaten som ville hamna på en gränspostering - fick kontakt med indianer - blev indian.

Känns överflödigt att berätta om bokens handling eftersom den är så välkänd. Desto mer intressant att "återse" en film i bokform. Det händer ju ibland att man ser en film från förr som där och då var jättebra och det är alltid lika intressant vad man kommer att tycka om den sisådär 25 år senare. För min del är det oftast så mycket nostalgi att jag omöjligt kan tycka att filmen är annat än bra även "idag".

Dansar med vargar är inte riktigt jämförelsebart men alltid roligt att ställa filmen mot boken. I 99 procent av fallen är boken bättre men här tycker jag boken är otroligt lik filmen. Inte mycket som skiljer.

Bra blir det men visst hade jag hoppats att boken skulle ge mer detaljer och handling som inte rymdes i filmen. Men icke. Givetvis bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar