!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


lördag 31 december 2016

Träningssammanställning 2016

Det här året har fokus i tidsordning varit Göteborgsvarvet, (Vansbrosimmet), Ultravasan, Lidingöloppet och Vasaloppet 2017.

Inför Göteborgsvarvet var det mycket fart och tempo samt en del cykel. Vansbro var en liten parentes i den mening att jag inte anpassade träningen speciellt mycket inför den. Visst var jag och simmade några gånger men det var inte alls på samma nivå som inför en tävling i löpning.

Sommaren kommer jag aldrig att glömma. Aldrig förr har jag varit i närheten av att springa så mycket som då. När jag ser tillbaka på det har jag svårt att tro det. Undrar om jag någonsin kommer upp i samma längder igen? Efter Ultravasan drog jag i handbromsen och löpte ytterst lite för att vila upp mig inför Lidingöloppet. Den nya cykeln fick ta vid och värmas upp lite mer inför våren 2017 och Vätternrundan.  Från oktober och framåt har jag prioriterat rullskidandet. Har en hel del tankar och förhoppningar tidsmässigt med Vasaloppet i slutet på februari (öppet spår). Kul med ytterligare en träningsform. Dessutom en väldigt snäll sådan förutsatt att man undviker att bita asfalt. Nu får vädret och eventuell snö avgöra hur mycket mer rullande det blir. Givetvis hoppas jag på glid i naturen och inte i Skidome. Ett ypperligt ställe men inte någonstans där jag tänker lägga timma efter timma.

För tillfället ser kommande års mål att bli Vasaloppet, Vätternrundan och Tjörn triathlon (halnvironman). Det lutar åt att det framförallt kommer att bli ett cyklande år och därmed ett år som kommer att öka i totala antalet kilometer. Det svåra blir till en början att acceptera att det blir mindre löpning men det är nödvändigt med tanke på hur tävlingskalendern ser ut.


2016 i kilometer

Cykling: 2130,8
Löpning: 2943,9
Paddling: 114,2
Simning: 26,4
Längdskidåkning: 306,7
Rullskidåkning: 710,1

Totalt: 6232,1


2015 i kilometer

Cykling: 1882,8
Löpning: 2635,3
Paddling: 125,5
Simning: 19,9
Längdskidåkning: 14,4

Totalt: 4677,9


2014 i kilometer

Cykling: 1505,5
Löpning: 1500,6
Paddling: 69
Simning: 39,2

Totalt: 3113,7.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar