!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 22 november 2016

Hotet av Simon Scarrow


Macro och Cato skickas på uppdrag till romarrikets östra gräns, närmare bestämt dagens Israel. Rebelliska judar ställer till problem och det finns en oro för att vissa officerare konspirerar mot kejsaren. Väl på plats får de två herrarna fullt upp samtidigt som de stöter på en annorlunda judisk sekt som försöker leva efter sin döde ledares visioner.

Hotet är den sjunde boken om Macro och Cato och jag kan inte annat än imponeras av Simon Scarrows kvalite. De framgångsrika ingredienserna från de tidigare böckerna finns kvar och jag tröttnar inte. Framförallt tror jag det beror på det ständiga miljöombytet och i just den här boken får min religiöst intresserade ådra sig verkligen en skjuts när de första kristna får vara med på ett hörn. Extra kul också när författaren dessutom har en egen alternativ historieskrivning. Mycket bra!

Nu blir det lite diciplin. Får inte hoppa på nästa bok för snart men ändå snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar