!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 7 juli 2015

Välbevarade hemligheter av Jeffrey Archer


Berättelsen om familjen Clifton fortsätter och jag tycker att det är svårt att redogöra för vad boken egentligen handlar om. Det är som om den består av ett antal olika händelser som inte har så mycket med varandra att göra. Harry åker till USA och marknadsför sin senaste bok. Lite kul med skillnaderna mellan det amerikanska sättet och det brittiska. Men sen?

Emma jobbar hårt för att genomföra en adoption och Giles försöker hänga kvar i politiken. Sonen Sebastian är med på ett hörn boken igenom och tar mer plats mot slutet då hela boken gör en genrevändning och blir någon lightjamesbondkopia.

Bokens olika teman och svårigheten med  få ihop dem till en vettig helhet är bokens svaghet. Styrkan är som vanligt Archers gamla adelsmärke, de goda mot de onda, alltid lika engagerande. Utöver detta är den lättläst och jag bläddrar villigt vidare för att få reda på vad som kommer att hända härnäst.

En lös tråd, fortsättning följer och givetvis ska jag läsa nästa bok i ordningen. Men lite besviken är jag allt. Jag hade hoppats på mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar