!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 1 januari 2016

Träningssammanställning 2015

Träningsåret har till stor del styrts av två stora mål. BUM 87 och Aten Marathon. Det har givetvis inneburit en hel del kilometerjakt även om jag har "tvingats" ta det lugnare inför andra tävlingar såsom Kåsjön trail och Orust tvärs. Allt handlar trots allt inte om att lägga kilometer och mil efter sig men visst är det kul när det tickar på.

Det här träningsåret har som väntat blivit mer omfattande jämfört med 2014 och jag tror att det kanske blir ännu mer när jag om ytterligare ett år sammanställer 2016. Klassikern inleds med Vansbrosimmet till sommaren och dessutom blir det Ultravasan till hösten. Där blir det en del att förbereda sig inför men kanske framförallt med tanke på Vasaloppet och Vätternrundan 2017.


2015 i kilometer

Cykling: 1882,8
Löpning: 2635,3
Paddling: 125,5
Simning: 19,9
Längdskidåkning: 14,4

Totalt: 4677,9



2014 i kilometer

Cykling: 1505,5
Löpning: 1500,6
Paddling: 69
Simning: 39,2

Totalt: 3113,7.


Vid en jämförelse mellan de två åren är det tre saker som sticker ut. Löpningen har av självklara skäl ökat markant. Det är min favorit, det är där min mål finns och det är där jag blir mer och mer tålig. Sakta, sakta har jag kunnat öka dosen.

Simningen har halverats på grund av den usla sommaren. Jag har med åren byggt upp en aversion som kan liknas vid skräck för att frysa och helt enkelt inte förmått mig själv att hoppa i, trots våtdräkt.

Paddlingen fick sig en rejäl skjuts i och med simningen ovan. De flesta kilometer gjordes i ur och skur under en och samma vecka på ostkusten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar