!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 27 augusti 2014

Femårsplan

Efter noggrant övervägande har jag nu kommit fram till en femårsplan. Förhoppningen är att jag ska få sällskap av min bror och även om han inte vill följa just den här så tror jag nog att han är villig att utgå ifrån den och eventuellt göra en egen variant.

Planen:

2015 Borås ultra marathon 87 km löpning.

2016 Triathlon Olympisk distans. 1500 m simning 40 km cykling och 10 km löpning.

2017 Klassikern. Vasaloppet 90 km, Vätternrundan 300 km, Vansbrosimmet 3 km och Lidingöloppet 30 km.

2018 Triathlon half iron man. Simning 1900 m, cykel 90 km och löpning 21 km.

2019 Kalmar Ironman. Simning 3800, cykel 180 km och löpning 42 km.

I grund och botten handlar det om två saker. Först och främst vill jag ha mål att sträva emot och för det andra lockar utmaningen så otroligt mycket. Tänk att få ha det här på sitt CV.

Av dessa fem är det framförallt två som oroar mig. Borås ultra marathon och Kalmar ironman. Har jag tagit mig vatten över huvudet? Jag vill inte tro det. Gränser och spärrar kan man förflytta och radera och det är något jag delvis redan har gjort och tänker fortsätta med. Träningen är A och O. Är den bra och framförallt smart så att jag undviker skador finns det inget annat som kan stoppa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar