!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 14 oktober 2020

Sju dagar kvar att leva av Carina Bergfeldt


Utgångspunkten i den här boken är dödsstraffet i USA. Carina Bergfeldt träffar ett antal olika personer som på ett eller annat sätt har haft med dödsstraffet att göra. Släktingar till den mördade, släktingar till den dömde, fångvaktare, fängelsedirektör, pastor.

Det här är en oerhört bra bok. Informativ och stark. Den berör verkligen och undersöker alla de olika tankar och perspektiv som människor har till dödsstraffet. 

Vad tänker och tycker jag om dödsstraffet? Skulle jag tänka och tycka likadant om någon i min närhet blev mördad?

Rekommenderar verkligen den här boken. Den har ett djup som får en att tänka till och känna verkligen efter. Både inför straffet i sig men även på ett mer vardagligt plan. Oj, vad mycket jag till exempel har att vara tacksam över



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar