!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


lördag 15 december 2012

Svärdets makt av George RR Martin

Oj vad bra!!!!!!!

Som jag tidigare nämnt visste jag ingenting om den tredje boken i serien och förmodligen är det det som bidrar till att jag tycker att den är så bra som den är. Undrar hur bra de två föregående hade varit om jag inte sett dem på tv först? Det är inte att fundera på utan bara njuta av att det finns/kommer att finnas ytterligare fyra böcker i denna fantastiska serie.

Mina favoriter i boken, Arya och Tyrion är fortfarande otroligt roliga att följa men de är inte lika bländande som i de första två böckerna. Detta gör dock ingenting eftersom de andra karaktärernas historier bli allt mer intressanta och spännande. Glädjande nog avslutar både Arya och Tyrion storstilat och återigen känner jag mig nästan barnslig i min glädje över hur de agerar.

Slutligen måste jag återigen påpeka att Martins förmåga att vara oförutsägbar är mycket imponerande trots att jag ibland blir lite förbannad på honom över de vändningar han väljer. Men bra blir det!

Nu stundar en hemsk väntan. Får jag bok nummer tre till jul? Och hur gör jag om även Världens vinter finns i ett av paketen?

Snacka om i-landsproblem;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar