!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 19 mars 2012

Evolutionen och jag kommer inte överrens av Fredrik Lindström

Jag var väldigt nyfiken på Fredrik Lindström men valde fel. Evolutionen och jag kommer inte överrens är en samling med kortprosa och dikter. Förmodligen är det en bra bok om man har vett att uppskatta den. Mitt problem är dock att jag inte lyckas hålla koncentrationen uppe. Jag läser helt enkelt utan att ta till mig innehållet. Varför blir det så? Förmodligen är innehållet för abstrakt för mig. Jag hoppas att det är en mognadsfråga och att jag någon dag i min ålderdom ska kunna läsa en eller två dikter, stanna där och fundera på innebörden. För att sedan ta upp diktsamlingen igen och lässa ytterligare några och fundera. Att sträckläsa den här typen av böcker är ingen bra ide och tyvärr har jag inte ro till något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar