!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 31 januari 2022

Kroppsmaskinerna av Alexander Bard och Jan Söderqvist

Det här är en intressant bok men också stundtals väldigt svårläst och tung. Diskussioner huruvida vi har både en kropp och själ, har vi en egen fri vilja eller inte. Hur fungerar hjärnan och vilken roll har språket haft för vår utveckling? Och hur har vi det med etik och moral? 

Delar av den här boken blev för jobbig för mig. Teoretiserandet blev övermäktigt och jag fick svårt att ta till mig innehållet. För att klara av den här boken hade jag behövt maximera läsningen till 10 minuter åt gången men hur roligt är det? 

Rekommenderar boken men viktigt att veta vad man ger sig in på. Detta är inte direkt en roman att slöa sig igenom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar