!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 23 november 2021

Mittvatten av Arne Dahl

Molly Blom ligger i koma och Sam Berger är eftersökt för mord men eftersom Säpo behöver honom göms han undan i ett safehouse. Där försöker han klura ut vad det är Säpo vill använda honom till samtidigt som han jobbar vidare med ett fall på en kidnappad flicka från de tidigare böckerna.

Arne Dahl är som alltid kvalité. Boken är spännande men samtidigt lite obegriplig i hur alla karaktärer på ett eller annat sätt historiskt har med varandra att göra. Tycker att det blir onödigt krångligt och tänker att intrigen kan bli bra ändå utan alla trådar som ska länkas till varandra. Bryr mig inte om det så mycket utan låter historien putta mig framåt i handlingen vilket inte är några problem. 

Boken är bra men som jag skrivit tidigare saknar jag mystiken och de speciella karaktärerna från A-gruppen. En mycket trevlig ingrediens i slutet på boken lovar dock gott inför nästa bok....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar