!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


torsdag 18 juli 2019

Mästaren av Ingemar Stenmark och Hasse Andersson


Klart att jag måste läsa en bok om myten Ingemar Stenmark. Denna fascinerande och annorlunda människa som är så lätt att tycka om.

Minns hur imponerad jag blev av honom under Mästarnas mästare för ett par år sedan och hur det i mina ögon förstärkte hans upphöjdhet.

Tyvärr tycker jag inte att den här boken är speciellt bra. Visst. Härliga bilder och en genomgång av vad han har åstadkommit men ytterst få anekdoter och inget egentligt djup överhuvudtaget.

Jag kan redan googla. I en sådan här bok vill jag veta mer men beklagligt nog får jag inte det.

Givetvis är den värd att läsa eller bläddra igenom men man ska inte förvänta sig så mycket mer än en ytlig och småtrevlig genomgång av Stenmarks karriär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar