!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 9 september 2016

Män utan kvinnor av Haruki Murakami


Noveller om kärlek. Om relationer och konstellationer mellan män och kvinnor. Alla väldigt egna och speciella. I viss mån obegripliga men ändå intressanta. Någonting i språket, ordval eller kanske meningsbyggnad, ger ett härligt flyt. Det är som om boken är trevlig att läsa oavsett handlingen. Diffust men jag kan inte förklara det på något bättre sätt. Trevligt också med en författare med en annan kulturell bakgrund. Andan eller tänket i boken skiljer sig mot vad jag är van vid och det känns upplyftande.

Jag vet inte om jag kan rekommendera boken. Är den bra? Njae..., den är inte dålig men bra? Annorlunda kanske är bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar