!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


torsdag 23 april 2015

Kvalitetslitteratur


Fredrik Backman väckte något i mig i och med Min mormor hälsar och säger förlåt. Det är ju något speciellt med alla superhjältar.

Var tvungen att vabba igår med en intetillräckligtsjuk 6-åring. Fick idén att rota och leta efter min gamla skatt. Hem till mina föräldrar och utrustade med skruvmejsel och ficklampa tog vi oss in i krypvinden och hittade den. Till min förvåning blev jag genuint lycklig av att kika ner i påsarna och se alla dessa gamla upplevelser igen. Intetillräckligtsjuk 6-åring visade dessutom ett härligt intresse och det var en fröjd att få visa honom och berätta lite om vad det var vi tittade på. Lyckades även sporra honom lite genom att påtala att det är svårt att läsa kvalitetslitteratur för någon annan. Det läser man bäst själv och förmodligen kommer storebror visa vägen.

Lovade dock att jag kanske kunde offra mig och läsa någon av dem för honom :). Den första blev Goliat. Och senare under dagen läste grabben ut sin första Alfons Åberg och närmar sig därmed det sista Läsborgarmärket som Akademibokhandeln så föredömligt har anordnat

Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar