!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 19 september 2011

Skurkar, skrönor och andra rövarhistorier av Jeffrey Archer

Oj! Vad roligt med noveller igen. Jag kan egentligen inte komma ihåg när jag senast läste en novellsamling, men Skurkar, skrönor och andra rövarhistorier av Jeffrey Archer var precis vad jag behövde. De senaste böckerna har varit av lite blandad karaktär. Någon tung, någon deckarvariant och så nu denna, småtrevliga och finurliga samling. Herr Archer har visst tillbringat ett par år i fängelse ( jag har inte kollat upp varför) och efter detta skrivit denna novellsamling som baserar sig på de historier han fått höra där.

Mycket trevlig läsning! Just detta att få en historia presenterad för sig på ett effektivt sätt och som allt som oftast avslutas på ett lustigt och inte allt för förutsägbart sett. En klar favorit var den om skiljsmässan som höll på att gå åt skogen för den ena parten men som fick en riktigt rolig vändning.

Vid nästa bokrean, bara fem månader kvar, får jag inte glömma att hålla ögonen öppna efter fler noveller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar