!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 5 april 2011

Gott! det verkar fungera

Det ser ut som om upplägget på min blogg blir som jag hade hoppats. Få se nu hur mycket tid jag kommer att lägga på det här.
Läser idagsläget Metro 2033 av Gluchovskij. Den handlar om att de sista resterna av mänskligheten försöker överleva i Moskvametron efter ett kärnvapen krig. Människorna organiserar sig i små statsstater med olika ideologier i metron. Metrostationen attackeras av gåtfulla varelser som uppstått i kriget som varit. Boken var en chansning som jag ansåg att jag hade råd med (bokrean). Jag var lite skeptisk till det här med gåtfulla varelser, men som gammalt Arkiv X-fan ville jag ändå ge boken en chans, och efter att ha läst drygt hälften har jag ett gammalt klassiskt problem. Boken är inte tillräckligt dålig för att läggas undan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar