!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 14 juli 2021

Mellan två krig av Rolf Ekéus

Jag hörde Ekéus i en podd och tyckte att han verkade oerhört intressant i och med sitt arbete för UNSCOM, en organisation skapad av FN för att nedrusta Irak. En tid i historien jag har dålig koll på och som verkligen har påverkat oss de senaste åren med bland annat IS.

Tyvärr klarade jag inte av den här boken. Efter drygt 100 sidor gav jag upp. Boken är knastertorr. Namn och åter namn samt redogörelser för hur organisationen strukturerades upp och vilka problem den stötte på i FN gjorde fortsatt läsning omöjlig. Hamnade i det där läget där orden lästes men ingenting att det lästa sögs in i huvudet.

Synd med tanke på att jag verkligen hade velat uppdatera mig i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar