!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


fredag 8 november 2019

Ät & lev Paleo av Jonas Bergqvist

Ät och lev paleo

Vi människor är en produkt av evolutionen och därmed är vi byggda på ett speciellt sätt och fungerar mer eller mindre bra beroende på hur pass väl vi lever utefter de förutsättningar vi har. 

Den här boken är en heltäckande guide för allt som har med Paleo att göra. Vad är Paleo? Hur bör vi äta och leva? Mat, inflammationer, kosttillskott, sjukdomar, tarmen, allergier, mental hälsa, stress och mycket mer berörs och jag tycker att Bergqvist gör det riktigt, riktigt bra. Boken är lättläst och har tveklöst ett övergripande hälsoperspektiv. Jag har vid det här laget läst ganska många böcker om hälsa och även lyssnat en hel del om ämnet och den här boken tycker jag fungerar som en utmärkt sammanfattning över den här nyare formen av hälsotänk.

Ett tänk där det inte är av intresse att enbart släcka bränder. Utan där fokus istället ligger i att i grund och botten ta reda på orsaken till varför det brinner. Att göra goda och naturliga val för att må bra på riktigt. 

Ät & lev Paleo rekommenderar jag verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar