!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


onsdag 26 juni 2013

Profitörerna av Leif GW Persson


Jag hade inget annat att lyssna på så det blev Profitörerna av Leif GW Persson. Speciellt motiverad var jag inte, vare sig på en deckare eller herr Persson. Det är faktorer som givetvis har betydelse för min uppfattning. Dock finns det ingen tvekan i mig efter att ha lyssnat igenom snart halva boken att den är alldeles för dålig för att göra annat än att lägga undan den. Det händer inte mycket, boken är totalt oinspirerande. Är det här verkligen en deckare? Vid ett flertal tillfällen kommer jag på mig själv med att inte lyssna utan istället tänka på annat. Då är det bara att ge upp. En bok ska ge någonting annars är den inget att ha.

Nu blir det inga fler av Leif GW Persson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar