!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 30 augusti 2011

Vredens druvor avklarad

Nu äntligen är det slut med Vredens druvor av John Steinbeck. En bok jag började lyssna på för ett antal månader sedan. Äntligen i den mening att sommar och semester har rubbat mina "lyssnarutiner" fullständigt. Jag har inte alls legat på min normala nivå. Delvis även på grund av att inläsningen inte var av bästa kvalité. Jag hade helt enkelt svårt att höra boken när jag var ute och cyklade.

Boken var i sin helhet bra. Det som var bra med den var just det männskliga, som jag har varit inne på tidigare. Livöden och orättvisor som det inte går att skaka av sig. Slutet var även det lite oväntat, vilket alltid är bra trots att jag gärna hade sett en annan vändning.

Hursomhelst ska det bli riktigt kul att börja med någor nytt igen. Det var ju ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar