!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


tisdag 22 februari 2022

Korthuset av Jonas Eriksson och Anders Cedhamre

Jonas Eriksson berättar om hur det kom sig att han blev domare och hur det var att vara domare på toppnivå i så många år. Om spelet bakom kulisserna i både UEFA och FIFA och om fördelarna och nackdelarna med att vara domare. 

Jag tycker att det här är en mycket bra bok. Jag håller Jonas Eriksson högt både som domare men även som person utifrån det lilla jag har hört honom både på tv och i poddar. Han verkar vara en förnuftig och jordnära människa och därför var det extra intressant att få ta del av hans domarkarriär. En hel del av det han skriver om hade jag ingen aning om och jag njuter av ett flertal anekdoter men jag hade velat ha lite mer. Han skriver tex om att de tränar men går inte i detalj in vad och hur. jag hade också velat ha fler anekdoter och kommentarer om både spelare och tränare. Vem var grinigast, roligast, svårast osv och naturligtvis hade jag velat veta vilka spelare han tycker är de bästa. Varför inte en drömelva utifrån de spelare han har dömt? 

Rekommenderas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar