!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


söndag 12 maj 2024

Min hemlighet av Petter Stordalen och Jonas Forsang

Jag tror att min första "kontakt" med Petter Stordalen var när Morrongänget ringde upp honom i "Luringen". Jag minns att jag blev väldigt imponerad av hur lösningsorienterad han var när han blev itutad att Posthotellet i Göteborg inte kunde invigas som han hade tänkt sig för att man hade hittat arkeologiska fynd. Givetvis intressant att läsa hans bok även om det är många år sedan den där Luringen.

Boken är något av en biografi där en del handlar om hans uppväxt, lite om han nuvarande privatliv men framförallt om hans yrkesliv och hur han gått från lite till väldigt mycket i framförallt hotellbranschen. 

Jag tycker att boken är väldigt bra och inspirerande med många intressanta anekdoter, aldrig fel när i alla fall två av dem dessutom handlade om fotboll. 

Boken får mig att fundera vidare i banor jag redan inlett angående min egna ekonomiska situation. Den har alltid varit god men jag har aldrig haft någon ambition att satsa på att göra den mycket god. En möjlighet som alltid finns om man bara vill och är intresserad. Åren går och arbetslivet likaså och allt oftare funderar jag på vad jag vill göra och i vilken utsträckning och då är ekonomin avgörande. 

Får väl se hur det blir med det där....

Lättläst med korta kapitel och läsvärd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar