!


I listan till höger, med läsvärda böcker, visas med ett utroppstecken vilka böcker som är mina favoriter.


måndag 31 mars 2014

Svarta lådan av Michael Connelly


Harry Bosch är med om kravallerna i Los Angeles 1992. Offren är så många att polisen inte hinner med att göra ordentliga utredningar. Därför blir mordet på en dansk journalist ouppklarat. 20 år senare får Bosch möjligheten att ta tag i fallet igen och han hittar snart mordvapnet och försöker följa dess historia för att så småningom komma fram till vem som kan ha mördad journalisten och varför.

Jag har inte läst så många böcker av Michael Connelly och det beror på att jag inte har blivit överdrivet imponerad av honom. Just nu har jag dock inte så värst mycket upphetsande att lyssna på så jag får ta det som finns tillgängligt.

Inte heller den här boken lämnar något större avtryck. Den är ok, varken mer eller mindre. Tillfälligt tidsfördriv, vilket i sig har en funktion men som samtidigt alltid lämnar mig lite vemodig eftersom förhoppningen alltid är att få uppleva något bra.

Som alltid störs jag lite av det amerikanska, men, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar